Friday, July 23, 2010

..... pergaulan......


huhuhhu satu tamparan hebat semalam... maksud aku tamparan hebat tu bukanlah perkara yang menyakitkan hati ke ape... tapi teguran yang bagus, yang mana aku dulu pernah bimbang tentang hal ni tapi tak mampu nak suarakan... mengenai ikhtilad @ pergaulan min dan mat.. alhamdulillah satu langkah baru dari sahabat2 yang baru bila mana mereka mengatakan pergaulan min dan mat disini agak longgar.. which mean??? betul pun benda tu sebenarnya..tapi alhamdulillah walaupun communication kami semua agak longgar tapi insya'allah masih lagi menjaga batasan.. aku dulu pernah gak try untuk ketatkan sikit pergaulan tu, cara aku panggil min ni ustaz, tapi aku stop calling them ustaz sebab ada yang tak selesa... silap gak la aku stop, sebabnya bila ada panggilan gitu ada la sikit terhadnya pergaulan, yela takkan ustaz & ustazah tak segan nak bersenda kan.. tapi kan sebenarnya tak kisahla ape panggilan pun pada kaum bukan sejenis ni, yang sebenarnya ikhtilad masing2 dah tau kena jaga... aduhai budak harakah pun ada masalah ikhtilad.. sape nak jawap?? ha lu pikir la sendiri..... sahabat2 lepas ni muhasabah diri termasuk aku juga. kita suruh adik2 jaga pergaulan, tapi kita pun kurang menjaga, kena amek pengajaran.. okey?? bak kata sahabat mulakan dari sekarang jangan sampai dah kritikal baru nak menggigil cari penyelesaian.. fikir2 kan selamat beramal.....

No comments:

Post a Comment