Sunday, July 25, 2010

maaf...

maaf sahabat2 kalu2 ape yang ana cakapkan kelmarin menjadikan hati kalian terguris, ana sendiri tak tahu ape puncanya segala masalah yang berlaku, dan kerana itulah timbulnya persoalan dari ana "kenapa ia berlaku??" ana faham even dalam study group pun kita akan ada masalah dengan member, ialah tak semua yang kita mahukan orang lain juga mahu, dan tak semua yang kita faham orang lain juga akan faham seperti kita. sama jugalah bila kita berada didalam suasana berjemaah, tak semua pandangan sahabat kita boleh terima dan tak semua pandangan kita sahabat boleh terima, itu adalah lumrah kerana kita semua ada ego masing2.
aku tak katakan punca dari satu masalah membuatkan aku mengklasifikasikan kamu semua bermasalah, cuma aku nak tahu ape punca masalah tu berlaku, dan bila mana tiada jawapan yang sahih aku pun semakin keliru dengan ape yang berlaku. dimana silapnya.. jika dikatakan masalah ini berpunca @ berlarutan dari zaman yang sebelumnya, apakah ia akan berterusan hingga akan datang, ayuh sahabat sama2 kita fikirkan, kita tidak masuk jemaah kerana kita hebat, tapi kita masuk jemaah kerana kita lemah dan perlukan support dari yang lain, atau adakah aku yang tersilap percaturan fikiran sendiri?? ya allah berikan petunjukMu , jangan biarkan aku makin keliru..

No comments:

Post a Comment