Sunday, December 12, 2010

emm..

Melihat kepada keputusan exam aku yang terbaru, bukanlah suatu perkara yang mengembirakan buat aku, tapi aku tetap bersyukur kerana Allah masih memberi peluang pada aku, dan aku tidak gagal pada mana2 subjek, memang sasaranku jauh tersasar, hampir hilang titik yang telah kutetapkan sebagai sasaran, tak boleh tidor semalaman aku dibuatnya,ahhh…. Paper pertama dan terakhir bukan paper yang aku yakin untuk skor, dan paper yang ke 2,3,4 aku menjawab dalam keadaan yang kurang sihat…. Emm allah menunjukkan kasih sayangNya sekali lagi pada ku, mungkin ini adalah salah satu ingatan dari Allah agar aku sentiasa memperbaiki diri.. untuk menerima keputusan ni memang perit, tapi realitinya itu adalah keputusan aku, dan tiada siapa yang harus dipersalahkan, dan satu-satunya orang yang kalu hendak disalahkan atas keputusan ni ialah diri aku sendiri.. macam yang pernah aku cakap, takde siapa yang akan bertanggungjawab untuk diri kita melainkan diri kita sendiri… ape-ape pun, buat sahabat-sahabatku, redhalah atas segala apa pun yang terjadi dgn result kamu, kerana sesungguhnya ape yang kamu dapat adalah dari hasil usaha kamu sendiri… sentiasa lah bersyukur, agar Allah tidak jemu untuk memberi nikmatNya kepada kamu…

1 comment:

  1. Salam perantauan... :)
    Hidup bukan di atas kertas Degree.
    Kejayaan bukan di tangan Akademik
    Kebodohan menghafal bukan satu kelemahan
    Rezeki bukan Degre bagi, Allah yang beri
    Hidup Bukan Selalu akan susah, tetapi kita selalu akan senang. -HF ;)

    ReplyDelete